top of page
_DSC5115.jpg
_DSC5127.jpg
_DSC5132.jpg

        LOGOPEDIA 

 

Terapia logopedyczna w naszym centrum zakÅ‚ada diagnozowanie, profilaktykÄ™ i eliminacjÄ™ problemów jÄ™zykowych, komunikacyjnych i rozwojowych dzieci.

​

Program terapii dla każdego dziecka ukÅ‚adany jest indywidualnie, zgodnie z profilem zaburzeÅ„, jego potrzebami i możliwoÅ›ciami. Indywidualne podejÅ›cie umożliwia dziecku szybsze osiÄ…gniÄ™cie pierwszych efektów, których ważnym elementem jest poczucie sukcesu i budowanie pozytywnego obrazu samego siebie.

​

Prowadzona przez nas terapia logopedyczna oparta jest o założenia Metody Krakowskiej. Metoda powstała w Krakowie, dzięki działaniom badawczym Katedry Logopedii na tamtejszym Uniwersytecie Pedagogicznym oraz Zespołu Diagnozy i Terapii Języka.

Jest to systemowa terapia funkcji poznawczych dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi. ZakÅ‚ada ona wszechstronnÄ… stymulacjÄ™ rozwoju intelektualnego dziecka, doskonale sprawdzajÄ…c siÄ™ zarówno podczas pracy z dziećmi zaburzonymi, jak i dziećmi rozwijajÄ…cymi siÄ™ prawidÅ‚owo, których rodzice chcÄ… dodatkowo zaktywizować ich rozwój. Metoda Krakowska znajduje zastosowanie również w pracy z dziećmi zagrożonymi dysleksjÄ… oraz dyslektycznymi.

​

​

​

Podczas pracy z dziećmi stosowana jest:

1. Terapia sÅ‚uchowa – program SÅ‚ucham i uczÄ™ siÄ™ mówić, oparty na badaniach nieuobrazowania mózgu.

2. Stymulacja naÅ›ladowania mowy ze wsparciem Gestów Artykulacyjnych (GA).

3 . Terapia funkcji wzrokowych (miÄ™dzy innymi: koncentrowanie wzroku na twarzach, obrazkach, identyfikowanie obrazków, analiza synteza wzrokowa na materiale tematycznym-konkretnym i atematycznym-symbolicznym).

4. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®

5. Budowanie kompetencji komunikacyjnej i językowej poprzez prowadzenie Dziennika wydarzeń.

6. Diagnoza dominacji stronnej umożliwiajÄ…ca wybór dominujÄ…cej rÄ™ki.

7. Stymulacja zabawy

8. Stymulacja lewej póÅ‚kuli mózgu (naÅ›ladowanie, kontynuowanie, uzupeÅ‚nianie sekwencji i szeregów, wskazywanie relacji, naÅ›ladowanie symbolicznych, linearnych, sekwencyjnych wzorów z klocków).

9. Terapia zachowaÅ„ spoÅ‚ecznych (stosowanie siÄ™ do reguÅ‚, nawiÄ…zywanie kontaktu z dorosÅ‚ymi, starszymi dziećmi i rówieÅ›nikami.

10. Stymulacja funkcji motorycznych (manualnych, planowania ruchu i motoryki dużej).

11. Stymulacja przetwarzania bodźców smakowych, zapachowych i dotykowych

12. Stymulacja pamięci (ćwiczenia pamięci symultanicznej i sekwencyjnej na materiale konkretnym i symbolicznym),

13. Ćwiczenia kategoryzacji (od kategorii prymarnych do językowo wyrażonych)

14. Ćwiczenia myślenia sytuacyjnego i przyczynowo-skutkowego.

15. Ćwiczenia myślenia przez analogię.

​

​

         KIEDY DO LOGOPEDY?

​

U dzieci na różnych etapach rozwoju mogÄ… pojawić siÄ™ problemy z komunikacjÄ…. Problemów tych nie należy lekceważyć i tÅ‚umaczyć znanymi powszechnie tezami, iż „chÅ‚opcy zaczynajÄ… mówić później”, „ma jeszcze czas”, czy „pójdzie do przedszkola i zacznie mówić”. JeÅ›li w rozwoju Twojego dziecka coÅ› CiÄ™ niepokoi, niezwÅ‚ocznie zgÅ‚oÅ› siÄ™ do logopedy!

​

Do logopedy należy zwrócić siÄ™, gdy Twoje dziecko:

- mówi maÅ‚o lub wcale

- rozwój mowy zatrzymaÅ‚ siÄ™, lub nastÄ…piÅ‚ regres

- znieksztaÅ‚ca poszczególne gÅ‚oski lub zamienia je na inne

- mówi niewyraźnie

- ma ubogie słownictwo

- ma problem z budowaniem komunikatów sÅ‚ownych, porozumiewa siÄ™ gÅ‚ównie za pomocÄ… gestów

- buduje wypowiedzi w sposób chaotyczny i niespójny

- jego rozwój jest opóźniony w stosunku do rówieÅ›ników

- ma problem z rozumieniem poleceÅ„ i komunikatów

- nie skupia uwagi na komunikatach werbalnych

- ma problem z czytaniem i pisaniem

- nie wybrało dominującej ręki

- ma problem z koncentracjÄ… uwagi

- jego pismo jest niewyraźne, ma problem z prawidłowym chwytem narzędzia pisarskiego

​

​

       

​

​

​

​

​

bottom of page